Navisys s.r.o.

Ocenění
 

O nás

 
 

Zákazníci až na prvním místě

 
Zákazníci až na prvním místě

Společnost ZDEMAR Ústí nad Labem působí na českém trhu v oblasti logistiky již dvanáctým rokem. Za tu dobu se dokázala rozvinout z malé firmičky, která začala ve formě živnosti, v silnou rodinnou firmu s ročním obratem přes 330 milionů korun a více než 80 zaměstnanci. Za jejím úspěchem přitom stojí jak profesionální tým, tak i včasná implementace moderních informačních technologií.

Z živnosti k velkému businessu

Když začínal v roce 1996 Zdeněk Lohniský coby živnostník pokládat základy budoucího ZDEMARu Ústí nad Labem, měl k dispozici jen své zkušenosti z předchozího podnikání v oblasti logistiky, telefon, papír a kalkulačku. Přesto dokázal vytvořit úspěšnou spediční firmu, která si během prvních pěti let své existence pořídila vlastní budovu a zázemí, získala celou řadu významných klientů a v roce 2001 si také pořídila první vlastní kamion. Rok 2001 byl ale přelomový ještě v jedné oblasti. Firma zaznamenala rychlý rozvoj a zákazníci vyžadovali stále lepší a rychlejší servis. ZDEMAR Ústí nad Labem se tedy rozhodl, že je již ten správný čas přejít ze stávajícího účetního systému, na komplexní podnikový informační systém, který by dokázal nejen usnadnit práci obchodníkům a dispečerům, ale který by také zákazníkům nabídl podrobnější informace o parametrech přepravy a jednotlivých realizovaných zakázkách, včetně jejich zpětné dohledatelnosti. Jako podnikový informační systém si firma zvolila Navision Financial 2.6 (nyní Microsoft Dynamics NAV), který implementovala společnost CDL System. Nový systém přitom nabízel Zdemaru v oblasti logistiky bezkonkurenční funkce, zcela nové možnosti a to vše navíc při nízké ceně.

Podnikový informační systém jako nástroj růstu

Podnikový informační systém se stal nástrojem růstu a každodenní součástí práce všech zaměstnanců ZDEMARu. Nepřímo s ním přicházeli do kontaktu ale také zákazníci a partneři, tzv. tažní koně, kteří díky němu měli snadný přístup k řadě statistických informací i k detailům o jednotlivých zakázkách. Díky novému systému došlo nejen ke zkvalitnění služeb zákazníkům, ale také k lepšímu přehledu vedení společnosti a jednotlivých nákladových středisek o aktuální situaci na trhu a jejím vývoji. Firma tak mohla dále růst, získala certifikaci ISO 9001:2001, oslovovala nové trhy a rozšířila svoji nabídku např. o služby pro dopravce. ZDEMAR Ústí nad Labem tedy pokračoval v rychlém růstu dál, s novým nástrojem a novými možnostmi v oblasti finančního řízení i řízení vztahů se zákazníky a partnery.

Mezníkem se stal rok 2005. Objem přepravovaného zboží přesáhl 400 tisíc tun, obrat atakoval hranici čtvrt miliardy korun, ve vlastním vozovém parku přibylo šest nových tahačů Volvo a hlavně firma se rozhodla přejít na nejnovější verzi svého podnikového informačního systému - Microsoft Dynamics NAV 4.0. Nová verze totiž nabízela desetkrát větší rychlost při zpracování dat a hlavně také desetkrát více funkcí, včetně těch, které přímo ovlivňovali komunikaci se zákazníky a partnery. ZDEMAR Ústí nad Labem zvolil přechod na nový systém zejména pro to, aby přinesl svým zákazníkům ještě kvalitnější servis a aby uspořil čas a práci svým zaměstnancům.

Nová verze znamenala přínos pro firmu I zákazníky

Nasazení nového systému realizovala společnost Navisys, která nad Microsoft Dynamics NAV 4.0 implementovala i vlastní oborové řešení BIZ4Logistics. Přechod na nový systém probíhal postupně za běžného chodu a trval téměř 10 měsíců. Během této doby jednotliví zaměstnanci a zejména dispečeři přicházeli s návrhy na úpravy systému, které by jim pomohly při jejich každodenní práci. 80 % úprav, tak bylo navrženo přímo zaměstnanci, kteří na oplátku získali systém, který přesně odpovídal jejich individuálním potřebám a znamenal pro ně významnou úsporu práce i času.

Nasazení Microsoft Dynamics NAV 4.0 ale přineslo i řadu nových funkcí, které znamenaly pro ZDEMAR Ústí nad Labem I jeho zaměstnance radikální posun ve způsobu, jakým se systémem mohli pracovat. Nová verze byla významně přehlednější, graficky propracovanější, rychlejší a dala jednotlivým pracovníkům do ruky silný nástroj, který dokázal zautomatizovat činnosti, které se dříve museli provádět ručně.

Všechny informace jsou jako na dlani

S novým systémem tak dispečeři mají kdykoliv okamžitý přehled o všech neobsazených zakázkách, které jsou navíc pro větší přehlednost zvýrazněny, o stavu jednotlivých dodávek, atd. Velkým přínosem je také rychlé vyhledávání tras, které se již v minulosti jeli, což umožňuje obchodníkům rychleji poskytnout zákazníkovi přesnou informaci o ceně a dispečerům zase obrátit se na partnery či dopravce, kteří tuto trasu pro ZDEMAR již dříve absolvovali.

Vedení firmy má zase k dispozici informace o spolehlivosti a kvalitě jednotlivých přepravců a včas tak může identifikovat potenciální problém u některého z nich, což umožňuje firmě včas vyhledat nového partnera. Stejně tak má management k dispozici podrobné a přesné informace o výkonech jednotlivých segmentů a národních trhů. Díky tomu se tak ZDEMARu daří celoročně plně vytěžovat nejen 20 vlastních kamionů, ale také přes 80 „tažných koní“. Právě detailní informace o trhu a přesné, přehledné a snadno dostupné reporty jsou pro firmu velmi důležité. S více jak 2000 zákazníky, z nichž většina realizuje pravidelné zakázky, je totiž dokonalý přehled pro plné vytěžování kamionů nezbytný.

Objevování nových příležitostí je snazší

Silný nástroj s novým systémem získal také marketing, který intenzivně hledá pro firmu nové příležitosti, trhy i segmenty. Právě marketing má přitom za úkol aktivně oslovovat nové trhy ve formě marketingových kampaní, které jsou s novým systémem otázkou několika málo minut. Do systému tak stačí například zadat všechny klíčové hráče na daném trhu včetně jejich kontaktních údajů a kontaktování a vyhodnocení úspěšnosti kontaktů je pak otázkou chvilky.

S novým systémem navíc všichni zaměstnanci ve všech odděleních pracují s aktuálními, přesnými a hlavně stejnými daty. Když tak management z reportů zobrazujících tržní trendy identifikuje slábnoucí segment, může jednoduše zadat marketingu a obchodníkům, aby se zaměřili na segmenty sílící a případně nalezli pro firmu nové příležitosti. Díky tomu tak ZDEMAR Ústí nad Labem dosahuje i po 12 letech existence dvojciferného procentuelního meziročního nárůstu obratu.

Z nového systému profitují všichni

Z nového podnikového informačního systému ve ZDEMARu profitují všichni – zaměstnanci, jejichž práce je rychlejší a snazší, management, který má k dispozici přesné informace o situaci i trendech na trhu, zákazníci, kteří nyní navíc dostávají také pravidelné reporty včetně informací o skutečném vytížení kamionů, i partneři, kteří se mohou spolehnout na to, že budou mít práci a že o všech jejich zakázkách jsou v systému přesné a zpětně dohledatelné informace. Právě pro partnery a zákazníky navíc ZDEMAR Ústí nad Labem prostřednictvím svého podnikového informačního systému chystá i další služby jako bude online sledování polohy jednotlivých kontejnerů či systém aktivního výběru zakázek pro partnery a externí dopravce. Nový systém tak umožňuje ZDEMARu I nadále růst a zkvalitňovat poskytované služby.

Zpět

Fotogalerie

Zdemar_kamiony1